26 Oktober 2010

För några dagar sen så hittade jag min folkdräkt som jag hade som liten.. Komplett med förkläde,sjal och pengapung osv..
Skall bli kul och se Ella i den när hon kommit upp lite i ålder..
Efter lite efterforskningar kom det fram till att det är min Farfars Moster som har gjort den åt mig..
Och den är från Jakobsstad i finland..


Isac är på dagis och sjusovaren Ella ligger o sover.. Svårt att få till nattrutiner på henne.. vi är inte riktigt på samma plan hon och jag..
Har börjat ge henne ersättning som sista mål och det har hjälpt lite.. vi slipper lite skrik o bök.. Men 1,5 timme senare vill hon äta igen.. så det är lite ?? däromkring.. Men det skall väl snart ge med sig..
Hoppas jag..

Igår var jag och tränade på planen... och vissa dagar skall man bara inte träna.. igår var en sån dag.. övergasad Fee och jag med ont i huvudet..
Tränade lägganden och det gick ju väldigt bra.. men fotgåendet på henne är svårt o få till.. Att man måste nöta allt 500 gånger med henne och ändå så ballar hon ur.. suck.. Ingen lätt hund detta inte..

Snart dags o fundera på någon form av lunch.. och sen hämta Isac...

Återkommer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0