Skansen 1/11-10

Igår tog jag barnen och åkte in till Skansen... mötte upp några andra mammor där! Trevligt!
Isac hade studiedag på dagis så han var ledig.. så jag tänkte vi måste hitta på något.. vissligen var jag fortfarande slut från tävlingar hela helgen.. men ändå var det skönt att komma iväg..

Vi åkte in till stan redan strax före 11 och kom hem 20.00.. så riktig heldag blev det..

Isac har börjat komma in i rejäl trots och det tillsammans med skrikig,hungrig Ella är inte riktigt den bästa kombinationen.. så lite stressad blev jag.. men man lär sig hela tiden.. stackars servitris som jag skällde ut..  Inte lätt..

Igår på skansen hade dom massa extra saker då det är höstlov här nere... Så Isac fick fiska fiskdam 2 gånger eftersom Ella också skulle ha en påse.. hehe..

Sen blev det tjat om hästen.. Han skulle såklart rida häst.. och vi köa..
och då är han jätte på..
Sen kom hästen och då blev det annat liv i luckan.. vägrade hålla i sig.. ville inte alls rida..

Vi kom 1 m sen skulle han av.. så då fick han gå av.. och direkt när han gått av tjatar han om att gå på igen.. men jag sa går du av nu så blir det inge mer häst.. och han sa ok! men ändå så fort han gått av så tjatar han.. suck!!

Gick o kollade björnarna,vargarna osv.. Isac blev väldigt skraj först för björnarna.. men efter någon minut hade det gett med sig..

Tyvärr var han ensam som kunde gå av barnen resten var 2010 bebisar.. men han hade kul ändå.. skrek på alla mammor kom o titta osv..
Social är han allt våran underbara son!


Ella låg mest i vagnen.. men vaknade lite då o då.. Men hon är så lätt att ha o göra med så det är skönt.. precis som storebror! Glad bara man får vara med där saker händer..





När vi hade gått igenom allt så bestämde vi oss för att gå in på Skansen Akvariet.. jag har aldrig varit där inne men tyckte det var värt pengarna.. fanns mycket att kolla på..

Babianer, massor av småapor, krokodiler, fiskar osv.. Klappade en kungsboa gjorde jag också.. isac nöjde sig med att titta på den.. hehe..




Isac kollar in babiarnerna..


Isac tillsammans med Karro & Liam.. inne på skansen akvariet..

Efter skansen så tog vi djurgårdsfärjan över till slussen.. föresten så har dom dragit in bussen ute på djurgården då nya spårvagnen har börjat rulla.. läckert var det att åka den! Som en mini tunnelbana över marken..

Samma sak där med Isac.. vill åka båt.. sen när vi stod på båten så neeeeej.. inte åka båt!! Men det fick han vackert finna sig i att nu stod vi på båten..

Fint med mörka sthlm i bakrunden..



Karro & Jag på båten..


Efter båtturen somnade Isac gått i vagnen.. helt slut var stackarn.. Vi gick från slussen till centralen..Stannade på ett fik i gamla stan för att amma och äta Ben&Jerry glass.. Försökte väcka Isac till den men han bara sov.. så han fick sova..

Efter den goa glassen&våfflan så gick vi vidare... mot Åhlens.. där jag fyndade lite vintermössor och ett par jeans till Isac..

Sen var det dags att börja röra sig mot tåget.. och strax före 20 ramlade vi in hemma.. trötta men nöjda efter en fullsmäckad dag!!




Återkommer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0