Mars 1, 2010

Helgen har varit fulltproppad med svägerskan på besök..

Cicki ( Isacs gudmor för er som inte vet) kom ner med flyget i fredags kväll. Efter mkt omochmen kunde hon tryggt landa på Prästgårdsvägen hos Henrikssons.. hehe..

Då hon och hennes man Johannes spanat in en bil som lämpligt nog befann sig i Väsby så blev det en tripp till Bilhandlarn i lördags..

V70 rullade ut från Infra med nya ägare..

Innan bilhandlarn hade även en till av mina svägerskor slutit upp med oss.. Linda..  En sväng till skopan hann också meds.. 
Där jag fyndande en arabia skål.. själv tyckte jag det ser ut som en potta , men med märket Arabia så fick jag väl vackert köpa pottan då.. hehe..

 En sån där Emil potta eller hur?


Sen ev sväng ner förbi pizzerian Statizione.. Vilken service!!! Toppen!! God mat också..
Sen började schoppingen.. Jag , Cicki & Linda..
In till In&Finn på Fridhemsplan , sen skärholmen och till sist Kista..  Bilen hem var dock inte överfull trots att vi var 3 tjejer..

Söndagen blev det en sväng till Coop Häggvik.. Sen Väsby C.. Denna gång fick Isac åka med och han skötte sig riktigt bra!
Fortfarnade på jakt efter en skinnpaj.. Hans storlek var slut så får vackert vänta in nya..

Hem till lunch som Jocke hade lagat och sen begav sig Cicki in i sin nya bil för att köra dom där 70 milen upp till Umeå....

Trevligt att ha henne här ... hoppas det inte blir allt för länge innan vi ses igen..

Under hela helgen har Isac sovit i våran säng så det var inte det lättaste igår kväll att lägga han i sin egen säng igen.. Tog väl lite drygt 1 timme att få en övertrött Isac att somna..

Imorse ringde min klocka halv 8.. slängde ut hundarna på baksidan och väntade in Hantverkarna.. Denna vecka börjar nämligen våran renovering av badrummet där vi till 90% har fukt..  suck..

8 kom första , sen andra o sen tredje.. som mest var dom 5 pers där inne som höll på o städa ut allt skit där inne.. hehe..

Numera står våran tvättmaskin + torktumlare i Isacs rum.. stackare som att det inte redan är tillräckligt med grejer där inne.. Vårat badkar står på framsidan.. snyggt! Folk måste tro vi flyttat ut.. står en fåtölj o lite annat skit där också.. hehe..


Nu åkte sista gubben iväg för att äta lunch och sen komma tillbaka vid 11 och slipa golvet.. Sen är han klar för dagen.. Med lite tur så får vi hit en fuktgubbe idagarna.. Är det fukt så sätter han automatiskt in en avfuktare.. Och då dröjer det bra länge innan det blir någe klinkers där inne..
Är det inge fukt kommer golvläggaren hit på onsdag och börjar fattade jag det som.. Bara och vänta och se vad som sker..

Jag , Isac o hundarna skall åka iväg några timmar med mamma vid 11 tiden.. så vi slipper höra på slipningen av golvet..

Oj vilken lång blogg det blev nu.. mkt som hänt.. hehe..

Återkommer med fler spännande detaljer om våran badrums renovering.. !!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0